عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد افزایش مراکز دانشجویی به میزان نیاز جامعه / تحقق پیشتازی جامعه اسلامی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گسترش دانشگاه‌ها باید به دور از احساس عمل کرد و باید به میزان نیاز جامعه این مراکز افزایش یابند.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روزی که جامعه اسلامی نسبت به جایگاه رفیع علم و دانش، روحیه پژوهش و مقام ارزشمندی که دانشجویان در جامعه اسلامی دارند به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. 

وی افزود: این روحیه آرمان خواهی در بین دانشجویان و جوانان و تلاش این افراد برای زنده ماندن فضای دانشگاه‌ها مورد نیاز است، دانشجویان باید استعدادها و نیازهای جامعه را بشناسند و عدالت خواه باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان باید سیاست‌های جهان اسلام را بشناسند و ارتباط منسجم با دولتمردان و سیاستگذاران داشته باشند.

خسروی تاکید کرد: پویایی و تحرک دانشگاه‌های اسلامی باید در این روز یادآوری شود و شهدای دانشگاه‌های مختلف مثل شهید همت، شهید بابایی باید الگوهای دانشگاه‌ها قرار بگیرند.

وی درباره طرح دانشگاه‌های اسلامی افزود: دانشگاهی که در نظر انقلاب اسلامی قرار دارد دانشگاهی است که در مرحله نخست رشد علمی و تولید علم داشته باشد و در واقع نگاه تقلیدی علمی در مراکز دانشگاهی وجود نداشته باشد.

دانشگاه‌ها به اردوگاه جناح‌های سیاسی تبدیل نشوند

خسروی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های جامعه اسلامی باید در ارزش‌های علمی و معنوی پیشتاز باشد و نباید به اردوگاه جناح‌های سیاسی تبدیل شود، دانشگاه‌ها نباید سیاست زده باشد بلکه باید روحیه عدالت خواهی در بین دانشجویان باشد و با بی عدالتی مبارزه شود، اهداف دانشجویان باید اصلاح جامعه باشد.

وی بیان کرد: امروزه 4 میلیون دانشجو در کشور داریم که دولت باید در راستای تکریم دانشجو و روحیه تحول خواهی آنها حرکت کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید توجه داشته باشد که عوامل پیروزی‌های متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی جوانان بوده‌اند و امروزه در عرصه علم جوانان مسلمان پیشتاز هستند.

خسروی اظهار کرد: باید به جوانان آرمان‌گرا و تحول‌خواه احترام گذاشته شود، نیروهای مسن و با تجربه باید در اتاق‌های فکر و مشاوره در کنار جوانان باشند تا از تجارب آنها استفاده شود.

وی در باره افزایش مراکز دانشگاهی تصریح کرد: در بحث گسترش دانشگاه‌ها باید به دور از احساس عمل کرد، باید به میزان نیاز جامعه مراکز افزایش پیدا کند، باید به این موضوع توجه داشت که بیشترین میزان بیکاری که در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی است.





تاریخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 389
بازدید کل : 110128
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت